انجمن اسلامی دانشجویان (1348)

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی shahid beheshti medical university-Islamic Association of Students

انجمن اسلامی دانشجویان (1348)

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی shahid beheshti medical university-Islamic Association of Students

انجمن اسلامی دانشجویان (1348)
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

1-سلام

جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱ ب.ظ

بسم رب الشهدا و الصدیقین


سلام دوستان

خیلی فکر کردم که اولین مطلب وبلاگ چی باشه؟؟

اما با خودم گفتم شاید اگر با یک سلام باشه بهتره ، اون هم با سلام به...


خدا جانم سلام

چقدر دوست دارم سلام را

سلامی که نام توست

سلامی که از توست و بر توست و سلامی که خود توست

چقدر دوستت دارم یا سلام

سلامی که پایانی ندارد

سلامی که خود، آغاز است و پایان1

"سلام هی حتی مطلع الفجر"2

سلامی تا جاودانگی

سلامی تا صبح رستاخیز و یوم قیام3

سلامی تا صبح رستن و تا صبح خیزش

خیزش راستان، رستایان و رستگاران

سلامی تا طلوع فجر و تا مطلع فرج

سلامی تا جاودانگی

سلامی که بقول استاد جانم تا ندارد...

...

سلامی که در شب قدر فرستاده میشود

سلامی در رمضان که قلب ماه‌هاست

و در شب قدر که قلب ماه رمضان است

سلامی که از قلب و بر قلب فرستاده می‌شود...

سلامی بر میهمان خدا

بر دعوت شده‌ی خدا

و بر میهمانی که دعای خدا را اجابت کرده...4

سلامی از سوی میزبان و صاحبخانه که تویی خدا جان

سلامی که نازل میشود

سلامی که تویی و به خانه دل می‌نشینی

ای سلامی که از دل بر می‌آیی و

ای سلامی که بر دل می‌نشینی

ای سلامی که همراه با فرشتگان‌ و روح‌ات بر دل نازل میشوی

بر دلی که خانه توست

و بر قلبی که حرم الله5 است ...

...

یا سلام چقدر دوست دارم چون تو، سلامی را ...

و چقدر دوست دارم سلام را، چون تویی سلام ...

و قلبی را که خانه‌ی توست

و دلی که منزل توست

دلی که محل ضیافت توست

دلی که حرم محرمان توست

دلی که میخانه عشق است و پیمانه‌ عشق است

و حرم ستر و عفاف ملکوت توست6

قلبی که غیر تو را در آن راه نیست

قلبی که محل نزول کلمه الله است

و قلبی که کلیم الله است

و میهمانی که خلیل توست

میهمانی که خواستار توست و خواستگار توست7

می‌آید برای مُحرِم شدن و مَحرم ماندن و مُحرَم بودن

و اینگونه نشان‌کرده‌ی توست و مال توست ای صاحبدل ...

"یا صاحبی و مولایی"

دوست دارم چنین قلبی را و چنین دلی را

که از کبر و ریا رسته و به کبریای تو پیوسته ...

...

دوست دارم دل را و اهل دل را

دوست دارم بیت تو را و اهل بیت تو را

...

خدایا ای قدردان و قدرشناس حقیقی

ای تقدیر کننده

یا شاکر و یا شکور

قدردانی و قدرشناسی را به ما بیاموز

تا اینگونه شب قدر را دریابیم

و تقدیر ما را در این شب قدر، تقدیر از خودت قرار بده

تقدیر ما را قدرشناسی و قدردانی و شکر بنویس

خودت چنانمان بساز که

قدردان باشیم و قدر تو را بدانیم

و چگونه بی مرحمت و عنایت تو می‌توان قدر تو را شناخت؟8

یا قدیر و یا مقدر ! 

بخواه که تقدیرمان تقدیر از تو باشد

و تقدیر کردن، تقدیر ما

شکر، سرنوشت ما

و سرشت ما شکر

...

خدایا بخواه میهمانی باشیم بر سر خوان لایزالی‌ات

میهمانی که گرچه به میهمانی‌ات می‌آید

شکارت می‌شود

و به طعام نام‌هایت

و به طعم شراب نگاهت

و به طعمه‌ی دعایت

اسیر می‌شود و تسلیم می‌گردد

و رام تو می‌شود

و هورام9و اهلی می‌گردد

لاجرم اهل تو، و اهل بیت تو میشود

و برای بزم عاشقانه‌ی تو

ذبح می‌شود و به ذبیح‌اللهی و ثاراللهی می‌رسد...

یا شاهد یا مشهود و یا شهید ...

 

1- سلام، اول و آخر از نام‌های مبارک خداوند است. سوره حشر آیه 23: هوالله الذی لااله الاهو الملک القدوس السلام المومن المهیمن العزیز الجبار المتکبر سبحان الله عما یشرکون. سوره حدید آیه 3: هوالاول و الاخر و الظاهر والباطن و هو بکل شیء علیم

2- سوره مبارک قدر آیه 5

3- از صبح ازل گذشته شش روز تمام/مارا شب روز هفتمین است مقام/گر چشم شوی و گوش در لیله قدر/دارد ملکت سلام تا یوم قیام (اشاره به اینکه پس از گذشت شش روز از آفرینش ما در شب قدر هستیم که این شب به صبح رستاخیز منجر خواهد شد)

4-دعا چیست؟ یا خواندن ماست خدای را، یا خواندن خداست ما را! یا دعوت ماست از خدای و یا دعوت خداست از ما! و یا خواستن ما از خداست، یا خواستن خداست از ما! در این هر سه حالت وجه دوم که از سوی خداست، زیباتر است به مقام شکر، قرین!

5-حدیثی شریف از امام جعفر صادق‌ع: القلب حرم الله فلاتسکن فی حرم‌الله غیرالله. دل خانه خداست پس غیر خدا را در خانه خدا جای مده.

6-لسان الغیب حافظ شیرازی: دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند/گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند/ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت/با من راهنشین باده مستانه زدند!

7-حدیث قدسی:من طلبنی، وجدنی و من وجدنی، عرفنی و من عرفنی، احبنی ومن احبنی، عشقنی و من عشقنی، عشقته و من عشقته، قتلته و من قتلته، فعلی دیته و من علی دیته، فانا دیته! در حدیثی قدسی خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: آنکس که مرا طلب کند، می‌یابد، آنکس که مرا یافت، میشناسد، آنکس که مرا شناخت، دوستم میدارد، آنکس که دوستم داشت، به من عشق می‌ورزد، آنکس که مرا عشق ورزید، من نیز به او عشق می‌ورزم، آنکس که به او عشق ورزیدم، میکشم او را، آنکس را که من بکشم، خونبهایش بر من واجب است، آنکس که خونبهایش بر من واجب است، پس من خونبهایش هستم!

8- سوره مبارکه حج آیه 74 : و ما قدر الله حق قدره ان الله لقوی عزیز. قدر خدا را چنان که حق قدر اوست نشناختند و براستی که خدا نیرومند شکست ناپذیر است.

9-هورام: رام او.

۹۲/۰۶/۱۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
انجمنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی